onsdag 12 maj 2010

Blixt å dunder å kosläpp

Och ett kraftigt regnande. Det var årets första rejäla åskväder som dundrade förbi, ja inte riktigt klart ännu faktiskt. Det småmullrar fortfarande i fjärran.

Mathilda skulle cykla in till stan och gå på bio, men det gick ju inte i det här vädret. Så den ömme modern startade såklart upp tuttan och packade in åskrädda hundar och lillebror och körde in henne till stan.

Kosläpp var det i hagen idag, jäklar vad spattiga dom är när dom kommer ut på bete. Skuttar, hoppar och råmar så det står härliga till. Riktigt kul att se, hundarna och då framförallt Tyson är lite konfunderade såhär i början, fattar liksom inte riktigt vad som står på. Skäller dock pliktskyldigast på dom, för man vet ju aldrig.......

Mulet och murrigt var det hela dagen, låg liksom i luften, ovädret, så det var ganska perfekt att passa på att gödsla trädgården. Hasade omkring i mina favvobrallor, modell militär, med en påse gödsel under armen och spred det runt ägorna. Älskar mina jobbarbyxor, skulle kunna gå i dom jämt faktiskt. Vore det bättre passform så skulle jag inte tveka en sekund, men nu är dom aningen stora fast jag har ju ett sånt där modernt häng så varför inte egentligen. Många fickor är det också, ytterligare en fördel för då kan jag ha med alla bra och ha saker vart jag än går.

Och nu är det långhelg, då ska här hasas runt ännu mer i mina gröna brallor. Jobba i trädgård och i växthuset. Samt försöka få nån fason på lusthuset som ska upp.

Nu vankas det en god kopp café au lait samt Leila bakar på tv, lite inspiration till helgens mat kanske man kan få : ) Ha det gott kära allehopa. Hörs snart igen.

Dagens Lycka till: Går till söta lilla Lovis, Texas dotter och Tysons syrra, som ska på sin första officiella utställning i morgon. Go Lovis go, du kommer att slå dom med häpnad. För det vet vi ju alla, du är bäst ingen protest. Förmodligen kommer alla hanhundar att bli helt till sig, jag vet vad snygga bruttor gör med pojkarna, helt konstiga blir dom.

2 kommentarer:

  1. http://www.nt.se/24nt/#category=5629214&date=2010-5&clip=6008657&startTime=0m0s

    en hälsning från smebacken o norrköping

    SvaraRadera
  2. Duktig hon är, å kändis med. Vill också lära mig binda så där bra ju.

    SvaraRadera