fredag 4 november 2011

Ohyggligt så skönt

Och meditativt det är att hasa runt i storstövlarna och räfsa löv.
Man hinner klura och fundera också ser man ett omedelbart resultat av arbetet man lagt ned.
Me like.
Det är alltså något av dagens händelser hänna på grönalund.
Bad dottern om hjälp med att räfsa, då vi har en ganska så stor gård och det går ju onekligen lite snabbare om man är två.
Hon svarade jakande på min fråga och vi drog ut i trädgården.
Jag hoppade, som tidigare nämnts, i storstövlarna och jobbarbyxorna.
Dottern däremot, ja hon tog det hela med ro och knöt på sig


Men älskling du måste ha rejäla don på fötterna, det är rått och fuktigt i marken, försöker jag.
Får en blick till svar.
Jag säger inget mer.
Åsså börjar vi räfsa.

T&T gillar att speta runt i lövhögarna

Många högar blir det



Några timmar i den dimmiga men ack så sköna, om än något för årstiden, varma luften - det är en lisa för själen det.



Texas, han har tagit på sig uppgiften som utkik, han och för den delen också sonen, vaktar gården och sina människor med den äran.
Nåde den som går förbi........


Lite lek också, man kan ju inte bara arbeta.
Jaga såpbubblor det är riktigt lattjo det - men varför går dom sönder så fort jag sätter klorna i dom??????




Och för "grannarna" var det färdigbetat för i år.
Bonden kom och hämtade hem sina kor - nu är det höst på riktigt.




Höst är det också för några av mina pelargoner som fått flytta in och ska vila vinter.
Hoppas, hoppas att dom klarar sig.



Att det är höst har inte den här skönheten förstått.
Ingrid Bergman i full blom och vi skriver fjärde november.
Tiden kanske är ur led!?

Nu vankas det musik, mat och mingel i goda vänners lag.
Maken och jag ska bege oss in på stan för en kväll på lokal.

Rock´n roll pjucken på i afton alltså.

Ha en koselig kväll kära allehopa och kramelikram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar