lördag 5 december 2009

En månad senare

Ja, nu äntligen har skohyllan kommit på plats. Den var ju slutsåld när jag skulle köpa den i samband med att jag fixade hallen. Men nu fanns den alltså, så det var bara att fara dit och införskaffa ett exemplar och sen hem och montera. Nu är det klart och avslutat, skönt.


Mulet och regnigt har det varit precis hela dagen. Hundarna fick vi tvinga ut och jag förstår dom helt och fullt. Går inte själv ut om jag inte måste i sånt väder. Frivilligt gav sig dock maken och dottern ut för att löpträna, för mig obegripligt. Dom tog sig en liten nätt runda på 1 mil, fatta!!!!

När man kan stå hemma i köket och koka kola, lyssna på radio och slurpa kaffe. Tur vi alla är olika i vår Herres hage, skulle bli trångt i köken annars. Måste erkänna i alla fall att jag är lite avis på deras beslutsamhet och jävlaranamma, finns inget dåligt väder...... William och jag, vi tar det lugnt och softar, lite av Ferdinandsyndrom tror jag man kan kalla det för.



Dagens middag: Thaikyckling och nudlar, jättegott. Recept? Ja en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar