torsdag 3 april 2014

Skulle bara

Baka av mitt danska rågbröd jag förberedde i går.

Det blev



Förutom rörigt och mjöligt i mitt lilla kök.

Knäckebröd.


Havrelimpor och det danskt rågbröd som satte i gång det hela.



Kanelbullar.


Och en ny laddning med Madelenes.


Jo, en plåt med fröknäcke blev det också, tokgott och snudd på beroendeframkallande.
Är ganska så nyttigt också, vilket inte är det sämsta då man (jag) knappt kan sluta tugga när jag väl börjat.
Men då får man skylla sig själv eftersom det även innehåller massa frön av linfrötyp.



I bland blir jag så trött på mig själv alltså, en kan tro att det inte är plogat riktigt ända fram, änna.
Är ju inte första gången det händer direkt, ska bara . . . .
Åsså står hon där med degar i alla bunkar å blandarn går och ideer kläcks och . . . . .



Så var det dags att plocka in och skura av allt som stått inne i växthuset.
Tog tid, men jag fick hjälp av såväl folk som fä.
Fäna busade väl mest, men ändå, är ju tanken som räknas.
Nu är det rent och snyggt och det är bara att börja, när tid och sol finnes. 


Har under mina promewalkar de senaste dagarna fått en låt på hjärnan och gått och nynnat och småsjungit.





I dag när jag kom hem så tog jag mig så i kragen och satte på en bättre version än den jag framför för hundungar och stackars mötande promenerare.

Vilken ?

Jo, denna gamla dänga.
Så jäla bra också blir man gla.

Eller hur  ?



Glad blev jag också över dagens post.

TACK

Så himla gulligt och omtänksamt.

Underbara bilder på valpar med mamma och blomstercheckar.


Nu ska hon köpa nåt snyggt eller gott eller vackert till växthuset minsann.

Kramelikram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar