onsdag 10 juli 2013

Allergi?

Vet att jag inte tål...., det mesta.
Olika gräspollen, gråbo, trädpollen, katt, geting och hund.
Japp, du läste rätt tål egentligen inte doggar - bara mina hundungar och eftersom jag har överdoserat dom så har jag väl utvecklat nån form av tolerans.
Men nu vete hunnan (götlaborg) om jag inte gått sta och blivit allergisk mot min fina porslinsblomma som står i full blom och doftar tokstarkt.
Huvet värker och ur den långa näsan rinner det..., ja ni vet vad.
Jag hostar å snörvlar å snörvlar å hostar å trött blir jag.

Tjingeling





3 kommentarer:

  1. Usch, din stackare! Vår porslinsblomma har också blommat otroligt mycket. Den doftar väldigt starkt på morgonen och natten, inte gott precis heller ;-)! Hoppas du blir bättre!

    Kram
    Eva K

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen kära sussie, hoppas du får en bra dag!! Love you:)

    SvaraRadera
  3. Hej! å grattis igen :D jag tror att du inte tål blomman ,Carro har en lika som hon klippte bort blommorna för att hon blev allergisk men det var på vintern (å ni är ju släkt :).du kan ju sätta ut din i den vackra sommaren Kramar

    SvaraRadera