lördag 27 juli 2013

Tjocka

Mötte mig i morse på min väg över till ön för att arbeta.
Nästan en lite kuslig känsla att inte se vattnet och båtarna som man vet finns där ute.
En bra början på en Theorinbok tror jag minsann det skulle kunna bli.
 
Hon sänker ljudet på bilradion och saktar farten.
Var det ett skrik hon hörde?
Ytterligare ett läte som var odefinerbart men det fick hennes blod att isas i ådrorna.
Hon saktar ned farten ytterligare och hör så ljudet av en båtmotor och ...........
 
 
Tidig kväll och på hemväg.
Vädret är bra mycket mysigare.

 
Väl hemma hämtar jag bara upp son och hundungar och sedan promeneras det samt köps snabbmat (alltså junkfood) till sonen och hans stora glädje.
Tyar liksom inte laga mat i kväll känner jag.
 
Nu bara invänta maken som är på hemväg från varvet och Sydfart där han varit och arbetat i dag.
Lite cold cuts, ett gott bröd samt en god ost och kanske ett glas tinto innan vi trötta trillar omkull och laddar inför söndagens arbete.
 
Tjingeling
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar