tisdag 23 juli 2013

Nog nu

Efter tio tårtor, massa vetebröd och wienerbröd, ett stort antal vaniljhjärtan och hallongrottor, kärleksmums, kladdkakor, bärpajer osv osv och två timmar sedan jag officiellt slutade så knyter jag resolut av mig förklädet.
 
Nog nu.
 
Man måste ju tänka på folkhälsan och inte backa ut alltför mycket sötsaker. 

Checkar således ut från "Hotel California", far hem och kopplar upp hundungarna och haltar ut på en ruskigt skön promewalk.

Nu nyduschad och med en god kopp framför mig blir det en stund i soffan innan jag ska ge skönhetssömnen en ärlig chans att komma även till mig.

(Vilket jag iofs testat förr, men rackarns vad dåligt det funkar. Man vaknar om morningen kollar sig i spegeln och....inget har hänt, samma gamla gråhåriga tjatmoster som i går kväll.)

Skam den som ger sig.

Godernatt och kramelikram

Dessa skönheter passerar jag varje dag då jag beger mig in i mitt lilla tjäll och bakar kakor, bullar och tårtor.
Marsipanrosinspiration - typ.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar