torsdag 28 maj 2015

Saker att bli glad av

Kan ju vara en tidig morgonpromenad i ett svalt men soligt väder.



Sjöfågel som simmar i ett glittrande vatten framför vårt vackra gamla slott.


Och förallandel så kan man faktiskt bli lite glad av en vankande kanadagås (tror jag det är, en kanadavariant, gås alltså vet jag att det är)



Tokgglad blir jag av prunkande syrener.


En sagolikt vacker stadspark - ja blir man inte varm i bröstet av det så vet jag inte vad.


För att inte tala om dessa underskönbara tulipaner.
Lovely


Glädje för en hona som mig kan ju också vara när hon kreerar i köket.


Får flow och bakar en chokoladig chokladtårta där fyllningen består av en hemkokt halloncurd.


Och runtom stryker hon upp det hela med en len och god chokladmarängsmörkräm.


Avlutar med cremerosor och tryffelkulor.

För att sedan ges bort som gåva till fina människor.

Det är glädje det.


En veckohandling som genast blir roligare då denna skylt läses.
Ja, jag tog faktiskt en glass, fastän värmen inte var sådär hög, men what the heck......
Gott var det.


Åsså glädjen när man sätter på sig sina nya (fast sedan länge inköpta) rena fina vårsneakers, lite sådär barnsligt glad å vårbubblig är känslan i kroppen.

Finns mycket glädje en vanlig dag.
Det är jag glad för.

Kramelikram

2 kommentarer:

  1. Jisses. Snålvattnet rinner. Inte kommer det någon hit med en sån tårta!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jisses. Snålvattnet rinner. Inte kommer det någon hit med en sån tårta!
    Kram

    SvaraRadera