måndag 4 maj 2015

Ledig regnig Måndag

Man får en ledig dag och vad får man då.
??????
Svår huvudvärk och ett jefla skitväder.

Regnet det bara öser ner och vi blir så blöt om båd tassar å tår.

Nä. han har rätt Sauk.

Är man glad - då kan man ge sig faen på att det börjar regna.


Ute på ön var det så fint så fint å kungsliljan står i full blom.

Å köerna ringlar sig sådär långsamt fram som dom bara kan göra efter en långhelg i ett vårfagert semesterparadis.
En fet nackdel med att pendla till ett populärt ställe och jag vänjer mig riktigt aldrig vid det heller.
På morgonen svischar man ut på nolltid, men om eftermiddagen då sniglas det fram å det är så trååååkigt.


Så vad gör man en regnig och ledig dag.
Ja, man kan läsa, vilket jag gjort, man kan knapra huvudvärkskarameller, vilket jag gjort också kan man rota bland gamla foton, vilket jag också gjort.
Och - Kolla.


Hej Åttiotalet.
Håret, örhängena, oversizekavajen med axelvaddar - jajamen.
Kul en regnig dag.
Eller som man brukar säga, inget ont som inte har nåt gott med sig.
Nu fick jag mig ett gott skratt.

Nu, dra ut hundungarna på en blöt tvångspromenad, sen en varm bastu innan ett par piller ska inmundigas och hon ska lägga huvudet på den nya sköna kudden och sova sött till i morgon bitti då det ånyo skola köras ut på ön för lite bakning.

Tjingeling 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar