måndag 24 maj 2010

Lurad?

Ja, jäklar vad lurad man (jag) blir av alla dessa skönhetslöften som utlovas om man använder den specifika produkten. Det slog mig i dag när jag klev ur duschen och började smörja mig med en av alla dessa krämer som ska göra en såå fräsch och fin. Tar ju längre tid att få på allt klet än det tar att göra sig ren.......
Är nog inte ensam om att använda allsköns olika krämer misstänker jag och det kan ju vara en tröst så god som någon, att jag inte är ensam om att vara "krämnaiv" och lite lättlurad.

En krämdag hos mig består oftast av:
Ögonkräm
Dagkräm
Nattkräm
Kroppskräm
Fotkräm
Handkräm
Nagelbandskräm

Och nu med mitt fula ärr på benet så har jag hittat en
Ärrkräm, som ska bleka ärret

Säsongen har också inletts för
Cellulitkräm (vet att det inte funkar, men ändå)
Kräm som ska minska risken att få hårsäcksproblem vid rakning
Solkräm

Och understundom blir det en fajt med de små grå, alltså
Hårkräm

Ja, Santa Maria det är jobbigt att vara fruntimmer. Och inte blir det nåt bättre heller. Och jag som tyckte jag var ganska cool och inte så "fjollig" av mig. Nu ser jag att så inte var fallet. Vojne, vojne. Ett tufft uppvaknande....

Nä nu ska jag gå och koka lite jordgubbskräm. Over and out för nu. Hörs.


Dagens Vackraste: Naturligt vackert. Vårt äppelträd står i blom, visst är det fint så säg?

2 kommentarer:

  1. fast jag tror i alla fall krämerna hjälper, för du är vacker både ini- och utanpå. Alla Dyra på utsidan, hemlagad jordgubbs på insidan.
    puss och kram från vinsbo

    SvaraRadera
  2. Men gu va gullit. Tänk tycker precis detsamma om dig. Nu blev jag glad, Tack å tack. Puss Å kram från grönalund. Å du lottot är inne, men med ny joker, blev en liten miss. Men kanske det gör susen, för nu ska storkovan inhåvas. Ses i Vegas.......

    SvaraRadera