torsdag 6 maj 2010

Letar febrilt

Efter våren, solen och värmen alltså bra väder. Är en sån där väderberoende människa som blir gladare av bra väder så dom senaste dagarna har inte känts så där muntra direkt. Jag menar, hur ofta har man vantar på sig i maj månad..., och bara huttrar och fryser. No fun. Letar som sagt efter en schysst prognos och har varit snart sett överallt tror jag, på http://www.yr.no/sted/Sverige/ , på http://www.dmi.dk/dmi/index/http://www.smhi.se/ och slutligen på http://www.klart.se/ men det är lika nedslående prognoser överallt. Inte förrän slutet av nästa vecka kan man börja skönja en ljusning, om nu det stämmer, man vet ju hur det är med prognoser. Inte mycket att göra, får pigga upp sig så gott det går på nåt annat sätt.



Men nu är allt inte bara bedrövelse. Fick en sån vacker blombukett med bud idag och det gjorde mig bara så himla glad. När man som minst anar och som mest behöver det, då kommer det. Ja, kan inte vara annat än glad just nu. Det är såklart min kära make som är så gullig och skickar en blomma för att pigga upp vardan. Himmel vad go han är och vad jag känner mig omhuldad. Han vet exakt vad jag behöver och det bara av att höra på rösten hur det är, (fast efter 22 år så). Dom rosorna gjorde min dag, honey.

Och för övrigt är vi utan varmvatten igen, har varit "skopning" på Grönalund som gällt sedan i går kväll. Verkar vara trött vår gamla varmvattenberedare, får se om Micke kan fixa den igen. Om inte så vet vi vart skatteåterbäringen tar vägen och det är inte till semestern direkt. Men, men vi får se och det gäller att tänka positivt, kunde varit värre. Vad är väl en dag på Tivoli, jo alldeles underbar......



Nu ska jag ta en kopp, tänka ljusa tankar och drömma om sol, värme, blommor, lusthus, tomater, rabatter, växthus och ljumma sommarkvällar med skratt och grill. För den kommer, bara lite senare än beräknat.

Ha det gott kära allehopa, hörs snart igen

Dagens Tv: Jamen, då är det torsdag igen och då vet ni vad som gäller. Börjar på L och slutar på "gång" kl 20.30 på ettan. "Min" gullekock ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar