fredag 7 maj 2010

Å det blåser

Å det regnar och termometern står på 6 grader. Jamen, nu får det väl vara nog i alla fall. Maj månad och sånt väder, skandal. Vete hunnan om jag vill vara med längre. Jo, såklart jag vill, men trökigt är det. Värmefläkten går för fullt i växthuset så jag hoppas innerligt att mina växter klarar sig. Kunde aldrig ana att även våren skulle bli den kallaste på länge. Kan inte minnas när jag hade vinterjacka och vantar på mig i maj månad senast. Tror min skäl att det var nån gång på tidigt åttiotal när jag bodde i Orsa finnmark, men, nu bor jag i södra sverige och här ska det vara mildare. Men som det sägs, männskan spår och gud rår, kanske det är så!!!
Varmt vatten har vi i alla fall igen och det är jag så himla glad för. Micke fixade felet igen (såklart), han kan sånt min man. Lite av en tusenkonstnär det är vad han är, that´s for sure.

Tyson och hans tugg; Ja, idag har han bara tuggat sönder några dinousarier och hajar för William. Och såklart sedan kräkts upp dom. I går så käkade han sönder och bitvis upp Williams sängmatta och även där kräktes han upp resterna. Visst det är världsliga ting, gör väl inte så mycket. Men visst är det lite halvjobbigt att han fortfarande tuggar och tuggar och tuggar. Så länge han inte blir dålig så.... Men, textilfibrer kan ju ställa till det, tarmen kan bli snodd och om han inte får ut det så, nä huvva vill inte tänka på det. Försöker kolla och vakta så gott det går, men det vill jag lova är inte så lätt. Hoppas att det snart är över, valptuggeriet. Och när det väl är över, då ska här skaffas nya mattor, slipas skåp, måla och spackla väggar osv osv. Fatta vad en liten parvel kan tugga i sig. Nu vill jag inte avskräcka någon från att skaffa hund ( Marie), för det tråkiga är en promille av allt skoj och allt mysigt som en valp för med sig.

Mer hund; och ett lite mindre trevligt vårtecken. Fästingar, plockade en sån fet och ful rackare idag och det också från Tyson. Kändes inte ett dugg jobbigt att elda upp den. Stygg jag då, nä tycker inte det. Fästingen är nog det enda på vår planet, tror jag, som enligt mig inte har nåt existensberättigande.
Wow, vilket dödsslut det blev i dag då.

Ha det supergott och stå ut, för nu måste det väl ändå vända snart. Hörs snart igen. Kram.


Dagens Optimist: William. Han kommer till mig och säger; " Mamma, det är ju egentligen ganska bra väder tycker jag, för nu kan man vara inne och spela". Ja, såklart en perfekt dag för PC och PS spel, där är vi ense.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar