fredag 21 maj 2010

Wow vilket dunder

Vaknade vid fem i morse av att det åskade nåt så kopiöst. Måste nog erkänna att jag blev aningens orolig, kändes som det var precis utanför fönstret. Fast så där långt bort var det inte visade det sig då dom på lokalnyheterna berättade att en villa, ca två mil härifrån, brunnit ned pga åsknedslag. Stackars människor, känner djupt med dom. Så fruktansvärt hemskt att förlora hus och hem.

Är egentligen inte åskrädd men respekt det har jag, växte upp i skogar med massa gamla gruvhål och där kunde det åska rejält. Minns att vid nåt tillfälle sprang vi ut och satte oss i bilen iklädda gummistövlar. Vad nu det skulle vara bra för, ja inte vet jag. Nån myt förmodar jag att man skulle vara mer skyddad i gummistövlar. Att sitta i en bil däremot, det är vedertaget och säkert det vet jag.

Vilken växtkraft, ormbunken har vuxit en decimeter på bara sex dagar.


Sen sprack det upp och blev kanonfint, märkligt. Solen tokskiner och det är 20 grader varmt. Varm om fötterna är jag och inte hittar jag sommarskorna. Måste vara någon som med mig skämta aprilo och har gömt dom. Får luska i det å det snaraste, innan jag får fotbira.......

Promenerade, iklädd gympadojjorna, en ganska lång sväng med vovvsen och stötte på en riktig fårskalle. Vi har som grannar inte bara kor och hästar utan även får. Dom är ganska så smitbenägna och pyser iväg titt som tätt, i dag så mötte vi då ett får på cykelvägen fånigt stirrande på oss. Hundarna fick spelet och skulle lära den veta hut, skällde och skällde så ini den milda grad. Fick sonika lämna fåret och gå hem, men innan dess hade jag såklart sett till så ägarna fick reda på flykten. Säga vad man vill, söta är dom, men så där himla smarta är dom inte tycker jag.

Önskar er en underbar dag/kväll i solen. Njut och bara var. Over and out, hörs vad det lider.


Dagens träning: Får bli lite lätta övningar idag, så här dagen före varvet. Varsogod Micke, ett tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar