måndag 3 maj 2010

Molnig Måndag

Inte ett dugg skönt har det varit idag. Småkallt och riktigt trist väder, blir lite orolig hur det ska gå för mina växter. Så här ruggigt vill jag inte ha det, i morse var det bara 4 grader, brr. Får hoppas det är en tillfällig vädersvacka för jag vill ha sol och värme och det gärna i stora mängder.
Letat fågel har vi, hundarna och jag, gjort i dag. Det är pungmesen som har setts här i krokarna i år igen. Boet skulle finnas på det "vanliga" stället så dit var vi ju såklart tvugna att gå idag. Jäpp, vi hittade det ganska så omgående och stod och beundrade boet som dom små tättingarna så fantastiskt byggt. Såg faktiskt också själva pungmesen när han flög in och ut ur boet och sedan satte sig en bit bort. Jättefina är dom och inte sådär helt vanliga heller. Ja det var riktigt kul att få se.
Men, jag rekommenderar inte att man har två hundar med på exkursion, framförallt inte en fågeldito. Hade nog varit många skådare där tidigare och förmodligen fikat eller så, för båda hundarna lyckades hitta "ätbart" i vassen när dom slet sig och försvann. Nu hann jag upp och på dom innan dom gjorde för mycket åverkan i fågellokalen tack och lov.


Dagens Dryck: Kaffe, inte bara gott att dricka. Är lite som djungelolja, bra till det mesta. Du kan använda sumpen som ansikts/kroppspeeling, starkt kaffe mot torrt hår, (låt sitta 20 min. sen skölj ur). Eller varför inte antingen kaffe i blomvattnet, sumpen i krukan/rabatten. Kanon och framförallt pelargoner gillar kaffe. Kanske därför jag är så glad för den blomman. "Lika barn leka bäst". Älskar också kaffe, så nu ska jag gå och ta en kopp.
Hej hopp, hörs snart igen.

2 kommentarer:

  1. Sumpen i blomjorden eller lite kaffe i blomvattnet........det hade jag ingen aaaning om! Det måste testas!!! I håret.......nja, då blir jag säkert gulhårig :-) /Eva

    SvaraRadera
  2. Kan väl vara fräckt med en ny hårfärg ;-)

    SvaraRadera