torsdag 27 maj 2010

Uteliv

Nu känns det riktigt bra, utesäsongen är här på allvar. Gick ut i morse vid halv 9 och kom in för dagen för en halvtimme sen (jo, jag har varit inne och förhört läxor och lagat middag). Allt här inne får stå tillbaka så här års, men det berör mig inte nämnvärt. Allt finns ju kvar tills jag tar itu med det, (alltså städning och annat "kul" innejobb).

Startade dagen med gräsklippning sen en sväng till växtvaruhuset där jag köpte en klematis, en humle och en minikiwiplanta. Har fått ned klematisen och humlen, men väntar med kiwin till i morgon eftersom temperaturen bara skulle bli en 6-7 grader i natt.
Dagen fortsatte med en massa olika projekt, är liksom överallt och gör allt på samma gång. Inte klar, så det blir till att fortsätta i morgon. Har tagit fram min däcksstol i dag också, men har inte satt mig där ännu. Men nu är jag beredd när den riktiga värmen kommer. Då är det bara att inta ryggläge och mysa. Värmen ska ju enligt dom som vet komma i mitten av nästa vecka. Och ja, jag är redo.
Älskar den här årstiden och att vara ute från bittida till sent. Njuter så in i bäng, allt är så vackert så det värker i hjärtat. Tokgrönt och allt växer så det knakar.

Njut ni också, ta en liten stund och andas in våren/försommaren och bara var.

Nu ska jag titta på Landgång som jag spelat in, var ute när det sändes. Sen blir det nog att kolla in en sväng på om lilla Anna tar oss till schlagerfinalen på lördag. Är väl sådär måttligt intresserad, men lite koll måste man ju ha.

Tjingeling so long.

Dagens Snyggingar: Hundar, dom kan njuta dom. Kastar omkull sig i gräset och är totalt avslappnade. Där har man en del att lära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar