tisdag 18 maj 2010

Yes

Äntligen (för att citera Fylking), nu kom den, värmen och solen. Som man längtat va. Har varit ute precis hela dagen, varmt var det som sagt så ju längre dagen fortskred ju mer fick jag ta av mig. Slutade med att jag kunde gå i t-shirt och det var inte i går direkt. Tror jag kan vänja mig det här, ingen blir gladare än jag om vädret kan stanna.
Har plockat undan påsk och vårväxterna i våra entrékrukor och planterat sommarblommor i stället. Blev riktigt bra också piggar det upp att förnya lite i årstidskrukorna. Planterade bla begonia vilket är första gången för mig. Har haft lite svårt för den blomman, men nu hittade jag en så vackert röd så jag tänkte ge den en ny chans. Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig och so far tror jag att jag är lite omvänd i begoniafrågan. Den är ju trots allt gansk fin trots att jag fick min dos av den blomman som barn.

Ja också har Snygg Texas en ny "dejt" på gång igen. Han ska paras om ca två veckor med en tik vid namn Beda, ja hon kommer från västkusten. Kanonkul, tänk att bli uppringd och inbjuden till ett kuttrasju och dessutom kommer hon hem hit. Nä, det där med att leva ett hundliv det stämmer inte, inte här i alla fall. Kan väl inte vara bättre, dubbelsäng att sova i, hörnsoffa att mysa i, god mat, stor trädgård att leka i och massa kel och omsorg från människorna. Förra gången han parades gick det kanon, var som han aldrig gjort annat (fast det var 1:a gången). Han nosade sig fram till Maria och fattade direkt galoppen, smaskens tänkte han och hoppade på. Jaha, är det klart redan. Ville lite mer men Maria sa nej just då. Dom kom tillbaka nästa dag och lika snabbt då, på direkt och sen klart. Sicken grabb, mammas pojk, så duktig så. Parningarna skedde utomhus i en liten slänt vi har här bakom huset, som numera heter "pökbacken".
Nä, gott folk. Nu är jag lite trött i kroppen efter dagens jobb, känner mig som efter en atlantproviantering, seg och öm i ryggen. Det blir till att nocka av för dagen, men ingen proviantpilsner blir det, ska min vana trogen koka en god kopp.

Pedikyr och benluggning står på kvällsschemat, börjar ju bli dags att ta fram rasbenen och då kan dom ju inte vara pälsbeklädda.

Och om nån undrar så, ja jag somnade i fåtöljen i går också.

Jo förresten, nu har jag bestämt mig (tror jag), det blir gruskross i lusthuset. Blir en tur till Bauhaus i morgon för att kolla in sortimentet.

En synnerligen god afton önskar jag er alla. Och du, glöm inte att skämma bort dig själv lite nu och då. Kram


Dagens Uttryck: Idiom eller ordspråk, välj själv. Mitt i spenaten, Var ska sleven vara om inte i grytan? Med byxorna nere, Med handen i syltburken osv. Kolla Tyson, gulleman va, hoppat upp i Mattes salladslåda, fy skäms. Men det går inte att vara sur, han är så go. Man får skratta och så nytt.

2 kommentarer:

  1. Förstår om du vill skicka Texas till Västkusten för att para sej, detta gäller väl nästan dej själv oxå eller skratt!! Hälsa MiK
    Landgångs Anders

    SvaraRadera
  2. Västkusten till helgen ;) Hälsning ska framföras.

    Sussie

    SvaraRadera