måndag 17 maj 2010

Min fåtölj och jag

Har ett något ambivalent förhållande till min fåtölj. Å ena sidan stortrivs jag att sitta i den och å andra sidan vill jag inte alls sitta där. Och hur kan så vara kan man då undra. Jo, den är skön inget snack om den saken, faktiskt lite för skön. För oftast, nio av tio ggr, så somnar jag sittandes där. Spelar ingen roll vad för spännande tv det är jag tittar på, ofelbart fadar jag bort och vaknar sen till eftertexterna. Ja sen är den nattsömnen borta, klarvaken i sängen och kan inte somna om. Har lekt med tanken att ta in den i sovrummet, ja jäklar vad det skulle sovas då...Men, hur kul är det på en skala och får Micke och hundarna plats? Svar nej, så det blir att fortsätta förvila i fåtöljen och sen se ut som en panda dan därpå pga lite nattsömn.
Jamen se, ett i-landsproblem i dag igen. Har en räckmacketillvaro verkar det som, eller som det sjungs i Lejonkungen Hakuna matata.

Annars har det varit en vanlig måndag, lite ditt och lite datt. Har inte klurat klart om det blir stenkross eller inte i lusthuset. Får ge det en dag till att mogna innan beslut tas. Har som ambition att få det klart innan helgen, för sen är det mycket annat som pockar på uppmärksamheten. I morgon får det bli lite utplanteringar, växthuset är fullt av blommor som behöver få nån plats att bo på.
En fantastisk vecka önskar jag er kära allehopa, kram och hörs snart igen.

Nu ska jag ta en kopp java sittandes i fåtöljen och kolla en stund på tv (innan jag somnar). Nej, kaffe hjälper inte, somnar där ändå.



Dagens Träningstips: Ånyo levererat av de oefterhärmliga Berglins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar