söndag 2 maj 2010

Skingrade

Då var helgen över och vi är återigen skingrade. Micke på väg till Gbg, Thomas, Jane, Oscar och Molly i Stockholm och vi andra kvar här hemma.Jane och jag hann med ett auktionsbesök i förmiddags innan det var dags för dom att fara. Det var en riktig gammal bonnauktion med allsköns bråte och en och annan hyfsad sak. Själv var jag intresserad av ett fint gammalt trädgårdsmöblemang, men tyvärr kom vi försent, det var redan sålt när vi kom. Var där några timmar och kollade lite, ropade på en del saker och fick några fina små glas till slut. Älskar att köpa glas och då gärna gammalt, sen behöver det inte vara kristall det går lika bra med pressglas bara det har charm.

Veden är färdigstaplad och fick precis plats under tak. Nu klarar vi oss minst en vinter till, kanske två, om dom är milda. Så skönt att ha det gjort. Dessutom är jag så glad och tacksam att Thomas hjälpte till så slapp jag med min knasarm.

Mathilda är nu frisk igen och ska till skolan i morgon som vanligt, vilket hon faktiskt längtar efter. Vilket är fullt förståeligt, är inget vidare att tvingas vara borta så pass lång tid också är det en hel del man missar som måste tas igen på något sätt.

Nu blir det laddning inför en ny och underbar vecka. Hoppas solen lyser över oss alla. Hej so long.


Dagens mindre roliga: Deklarationen. Men nu är det gjort och det känns skönt. Bara att vänta på återbäringen nu då. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar