tisdag 4 maj 2010

En helt vanlig dag

Med alla vanliga bestyr. Lite sådär lagom tråkig så att man sedan uppskattar när det kommer en lite roligare dag.
Solen sken hela förmiddagen och allt såg så lovande ut. Växthuspyssel och tvättning på schemat bla. Hade fått upp två tvättar på vindan och konstaterade efter nån timme att "nu är det snart torrt". Vänder ryggen till och går in för att förhöra läxor och laga middag, ja då kommer det, regnet. Står som spön i backen, fullkomligt öser ner. Springa ut och slita ned dyngsura textilier. Bara att tumla då, som jag inte ville, majtvätten ska lukta utegott och inte tumlas torr. Men, nu citerar jag farfar, " det är bara att stå upp och gilla läget".
Vardan är härlig.
Ute är det så vackert att det gör ont i hjärtat. Finns inga ord som gör naturen rättvisa så här års. Skir grönska, pånyttfödelse, majgrönska, spröda blad, frodig natur osv osv, ja ni vet vad jag menar. Utvecklingssamtal på gymnasienivå i kväll var det också. Är en tokstolt mamma, rackarns vilken duktig jänta vi har. Lovord från alla lärare. Mathilda är så ambitiös och flitig och får bra betyg i alla ämnen och det trots sitt handikapp.
Brukade skoja med Mathilda när hon var liten och säga att hon skulle gå på Harvard när hon blev stor. Hon sa det sedan själv tills hon insåg att det var ett litet familjeskämt. Men nu, jag vete hunnan. Också vill hon ju flytta utomlands när hon är klar här. Ja då hänger jag på.

En fortsatt härlig vecka önskar jag er kära allihopa. Och tänk så fort det går, snart är det helg igen. Kram.


Dagens Klassiker: Jag formligen älskar den här workout videon, skrattar lika gott varje gång jag ser den. Så pass opp här är den, Jim Carey i högform.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar