onsdag 26 maj 2010

Aldrig i livet

Att jag betalar 179 kronor för en bit armeringsjärn, tänkte jag. Var på ett av det stora blomvaruhusen och fick där se en form av "växtpinne" att ha krukor på höjden på. Nåväl, det som såldes där hade fot, men ändå, hutlöst. Eftersom jag kommer från armeringsjärnstrakter så kände jag att, nu får det vara nog, vet nog vad det kostar egentligen. Uppskörtad blir man dagligen i alla fall. Införskaffade så ett järnspätt på ett annat stort varuhus till det facila priset av 18 kronor. Kändes mer rimligt. Och inte att förglömma, sparade 161 kronor, vilket gläder inte bara smålänningar utan även en Kulla i förskingringen.

Nu, några dagar senare har jag så äntligen fått upp mitt blomspett. Planterade allsköns blomster såsom lavendel, pelargon, lyckliga Lotta mm. Var inne ett tag på att ha kryddor på höjden och det är inte omöjligt att det kan bli så, men just nu är det blomster. Tänkte mig att en ljuvlig lavendeldoft skulle nå fram till ljugarbänken när man sitter där och bara njuter en sommarkväll.

Hyfsat väder blev det idag trots en lite mulen och regnig förmiddag. Passade på såklart att vara ute och pyssla i trädgården, rensat ogräs, planterat och fixat. Gräsklippningen spar jag till i morgon och räknar kaxigt med uppehåll, tiden tog liksom slut för mig i kväll.

Nu blir det en varm skön dusch, skrubba bort jorden.

Ha det bäst kära allehopa. Hörs.


Dagens Vackra: Liljekonvaljen, javisst är den underbar. Och nu börjar
den blomma så smått, lovely. Får skolavslutningsminnen av den blomman. Hade alltid en bukett på skolbänken i småskolan på skolavslutningsdagen. Konvaljen kommer någon vecka senare till mellansverige så när den blommade så var det sommarlov. Här har vi inte lov ännu, tre veckor kvar. Men konvaljen njuter jag så gärna av allaredan.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om konvaljen... (jag vill också ha sommarlov) puss puss

    SvaraRadera
  2. Ja, vi har ju samma barndomsminnen, typ. Puss, puss

    SvaraRadera