onsdag 19 maj 2010

En helt vanlig morgon

Och en helt vanlig dag i ett vanligt hus i ett vanligt litet samhälle hemma hos en vanlig familj. Där ska den vanliga mamman i familjen gå för att bädda sin säng som hon gör alla andra vanliga morgnar. Som vanligt ligger där två stycken ovanligt morgontrötta jyckar under täcket och ögonen ber om nåd när den för tillfället stygga matten/ mamman lyfter ned dom ur sängen. Men tyvärr ingen pardon i dag heller, upp måste man gå, även söta små hundar två.
Ja, så ser det ut hos oss. Hundarna är 9 gånger av 10 sist upp av oss alla. Således behöver man aldrig morgonjäkta ut och kissa dom och dessutom kan man med gott samvete ta sovmorgon när tillfälle bjuds.
500 liter jord har jag använt så här långt, alltså 8 säckar. Tungt jobb att hasa runt på och än är det inte slut, behöver nog en 100 liter till innan jag är klar. Sten har jag skaffat också. Ska faktiskt hoppa i mina gröna brallor och kasta mig ut i trädgården och stenjobba lite, kan inte hia mig till i morgon. Hann inte under dan och på em/förkvällen var vi hos Bonita och grabbarna. Men nu ska det bli lite stenjobb innan det är dags att stänga butiken.
Riktigt kroppsarbete är finfin motion inbillar jag mig (kanske för att döva samvetet), så då slipper man gå på gym eller kasta sig ut i löparspåret. Går ett tjejlopp här i stan i kväll som jag återigen missade, kanske nästa år. Så säger jag i och för sig varje år, men jag tänker på det i alla fall. Men kanske, en vacker dag så.....
Micke han springer och springer, dottern likaså, och på lördag blir det varvet (halvmara) i Gbg. Och jag, tar på mina brallor och går ut och "tränar".
Over and out för nu, hörs i morgon om du vill.

Dagens Tiffany: Min lookalike i löparspåret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar