söndag 16 maj 2010

Ett i-landsproblem

Problem och problem, är väl egentligen mer ett litet huvudbry. Har i dag fått upp mitt lusthus äntligen. Har placerat det på platsen där växthuset stod innan vi flyttade det, så det var utgrävt och bra på alla sätt och vis.
Ursprungstanken var att jag skulle antingen lägga plattor i det eller så in gräs. Skulle också plantera humle och eller pipranka runtom som skulle klä in huset.

Men nu vet jag inte längre. Fick en idé att jag skulle lägga småsten i stället, sån där ljus dekorationssten och det både i och runtom huset. Samt göra några små naturstensdekorationer där jag kan ev ha lite stenpartiväxter.

Humlen och eller piprankan tänkte jag också vänta med en säsong och så här första året sätta klättrande ettåringar istället. Kanske bättre med ettåringar tänkte jag så jag hinner klura klart innan jag sätter perenner. Kan ju få andra ideér under resans gång så det är därför jag tänkte skippa perennerna så här i början.

Eller, ja, jag vet inte. Förslag tas tacksamt emot.
Är så himla velig. Har gått och klurat hela eftermiddagen och samtidigt är jag fruktansvärt ivrig och vill sätta igång bums. Var så nära att kasta mig iväg till Bauhaus och handla så fort jag fick stenidén men jag hejdade mig och tänkte ta natten på mig att fundera klart.

Snälla, hjälp. Ge mig förslag.

Kaxig är jag också. Har köpt en så himla vacker Gardenia som jag tänkte ha ute. Jag klarar ju egentligen inte den blomman, men ska göra ett nytt försök. Kunde inte motstå då den är så förtvivlat vacker och luktar gudomligt. Ska göra mitt bästa för att klara den denna gång. Nu vet jag, vilket jag inte visste förut, att den vill ha kalkfattigt vatten och det ska den få såklart. Så, med lite flyt ska det nog gå vägen.
Nu har jag precis fått hem Micke och William som varit på fotboll och tittat på när våra "röda bröder" slog Helsingborg med 1-0. Jäpp, så ska det se ut, duktigt.

Micke for sen direkt vidare mot Gbg och en ny jobbvecka och träning inför varvet som går nästa helg. Vi kan småsofta lite till, studiedag i morgon.

Ha det gott, hörs snart igen. Kram.


Dagens Churchill: Winston Churchill: Jag vågar påstå att min högt ärade vän, så kunnig och välinformerad, inte vet någonting om jordbruk. Jag skulle till och med kunna slå vad om att hon inte vet hur många tår en gris har.
Lady Astor: Jo, det gör jag! Ta av dig dina små skosingar och se efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar