måndag 27 december 2010

Inte bra, inte bra

Nu har jag varit och provsuttit soffan med stort S.

Åh, så skön, så snygg och så Sussie.

Det är en sån jag är på jakt efter till vårt framtida nyrenoverade rum. Dumt nog for jag alltså till möbelvaruhuset och satte mig i en i dag. Skulle jag aldrig ha gjort, nu kommer jag inte få den ur skallen. Hoppas ingen köper den, för den är min, min, min. (Elakt!? Kanske)

Bara att försöka glömma och gå vidare.......
Suck
Fast en beige. Aj, va bra den skulle göra sig här.
Receptet var det ja.

Nu äntligen Syster Yster kommer dom skitgoda chokladkakorna du längtat efter; Vassego.

Chokladiga Chokladsnitt

175 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 msk vaniljsocker
4 msk kakao
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
en nypa salt

Rör smör och sockersorterna poröst, för hand eller maskin, vad du tyar.
Blanda kakao, mjöl, bakpulver och salt väl i en bunke. Blanda det med smör/sockerblandningen och knö ihop till en deg.
Dela i fyra delar och rulla till längder (lika långa som plåten).
Lägg två och två på bakpappersklädda plåtar.
Grädda mitt i ugnen i 175 grader ca 11- 13 minuter.
Ta ut och skär i sneda fina snittar medan dom är varma. Låt dom sedan kallna på plåten.

Kanongoda till kaffet såklart, men fantastiskt fina att servera som ett knaprigt tilltugg till en dessert som kanske lite saknar "tugg" som tex en bärdito. Ett litet tips till nyår kanske.

Lycka till.

Det var den måndan det, den sista för i år.

Ha det så gott och kramelikram.

3 kommentarer:

  1. GRATTIS till A höfterna på snyggkillen. Bådar gott för framtiden och så ett gott nytt år till er.
    //Bensbytjejerna

    SvaraRadera
  2. Kanonkul - Grattis brorsan /kram Lovis, Manne och alla tvåbeningar (fulla huset...)

    SvaraRadera
  3. Tackar så mycket.
    Nu får alla snygga tikar se upp.......

    Ett Gott Nytt År till er alla också, fyr som tvåbeningar.

    SvaraRadera