onsdag 22 december 2010

Schwish

Sa det och så var dagen slut.
Kanske inte så konstigt med den starten vi fick i morse.

Allt har gott i ett rasande tempo och vi har fått en hel del gjort, tex varit på stan en sväng med barnen och handlat lite klappar.
Glad är jag att jag inte behöver gå där mer än nödvändigt, räckte gott med den timme vi var där, för himmel vad folk som yrar runt.

Nä, hemma bäst.
Trivs att vara i mitt lilla kök och laga och fixa.
Är nu klar med strömmingarna. Det blev som vanligt kräft och ättiks. Vi har väldigt mycket fisk på vårt julbord, det är sillar, strömmingar och laxar som dominerar. Älskar fisk och är mycket förtjust i just strömming, barnbarn som jag är till strömmingsfiskar Farfar Nisse från Hudiksvall. Ligger nog alltså i generna min fiskvurm. =)
Gjorde också klar Jamies skinka och ja jäklar, den blev god. Den är inte lagad för sista gången i det här huset vill jag lova.
Granen har kommit in och får stå i tvättstugan där det är svalt tills i morgon då vi klär den.
Sedär, det börjar arta sig. Snart klar med julebestyren. I morgon skinka, brunkål och rödbetssallad på lagaschemat.

Nu ska jag kolla på en annan favvokock (tror jag är kocktokig) Gordon Ramsey. Har spelat in hans julprogram som gick tidigare i kväll. Nu hoppas jag bara att han inte inspirerar mig för mycket. För då måste jag ju testlaga det med och det känns som att jag inte riktigt har den tiden.
Ha en skön vintersolståndskväll , snart vänder det gott folk. Ljuset är nära.......

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar