fredag 3 december 2010

Ja, jeflar

Tänk det är nån mening med allt, som mormor brukade säga.

Kände mig lite vissen i går kväll. Frös, halskli, näsdropp och allmänt trött, så det blev en tidig kväller.

Och, det visade sig vara vad jag behövde.

Två nya vita fräscha decimeter snö passade på att trilla ned över oss under natten.
Klockan 07.00 i morse befinner jag mig således ute på gården och skottar. Och skotta får jag göra rejält överallt.
Marschallhållaren har fått en "mössa"
Var med nöd och näppe jag fick ut bilen och kunde ta sonen till skolan.

Så, nu pigg och rask igen, är det dags att ta itu med denna underbara dag.

Tittut. Glöm det.
Tänk vad lite sömn och kroppsarbete kan göra för allmäntillståndet. Att näsan rinner och halsen kliar, ja det tänker man inte på när man arbetar.

Tjingeling so long.

5 kommentarer:

  1. ja jösses va det snöar hemma, bra kämpat hjärtat.

    SvaraRadera
  2. Kämpar gör vi alla. Fast på olika sätt och med olika projekt.
    Nu får det inte plats mer snö, så jag avböjer härmed allt vidare nedfall. Fruktar taken.....
    Puss puss

    SvaraRadera
  3. Men jag måtte säjja o uttrycka min sänsla, att jag tycker att du är pra duktig här på jortklotet!!!
    Kom att tänka på att man inte säger uppmuntringar nå´ofta , och nu är du väl, om någonsin, verkligen värd hejarop. Så heja, heja, heja! Niger och lyfter på hatten för dig som fixar och trixar med allt boreavfall + allt annat.
    Vi längtar efter er och hoppas vi kan få till någon typ av träff snart. Det blir liiite långt mellan gångerna...
    puss och kram
    kompis

    SvaraRadera
  4. ...och du ger dig INTE upp på taken, basta! Då får du ringa in hjälp.
    puss igen

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för dom fina orden. Får nästan en grindoppe i ögat ju.
    Och gissa om vi också längtar. Kom, kom, kom snart.
    Varför är sverige så långt!???? Och varför är kärleken röd och varifrån får den sin glöd?
    Stora frågor. MEN, vi måste lösa den viktigaste. Hur träffas oftare.

    Ring, ring. Kan vara riktigt kul att sitta på taket Kompis, utan lina. Lite sport måste det va............

    Puss och Kram

    Nä, jag ska inte ge mig upp. (tror jag)

    SvaraRadera