söndag 12 december 2010

Tredje söndagen i advent

Och vilken kall och blåsig 3:e advent det har varit sen.
Två gånger har jag gett mig ut med ambitionen att gå en långpromenad, men bangat efter en stund och gått hem igen.
Kanske man kan plussa i hop två halvdana till en rejäl?

Dåligt klädd tyckte jag inte att jag var heller, fullt ställ med tjock jacka, mössa, vantar, raggarsockor och ja allt man ska ha vintertid. Men trots det så frös jag som en hund och vände alltså hemåt.
Kanske inte riktigt kry än heller. Är nog en kombo av både väder och allmäntillstånd.

Julköttbullarna är trillade - skönt.
Nu ska vi pilla i oss en god och vitaminkryllande fruktsallad. Sen läsa en stund och bara softa och ha det skönt denna söndagsafton.

Ha det skönt och softa ni med kära allehopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar