lördag 11 december 2010

Mer Jul

Av och med Adolphson & Falk är Williams absoluta favoritjullåt. Så i dag har vi spelat den högt på stereon när vi julade i huset.
Tomtarna har nu fått komma fram och stämningen börjar så sakteliga infinna sig på grönalund.
Farmors tomte
Vanligtvis brukar vi jula på Lucia, men eftersom det är Lucia på en måndag i år så körde vi i dag, så är det fri hopp och lek i morgon.

Visst är han lik DiLeva vår gråtomte.
Mer juligt har varit kolakokning, saffransskorpsbak och något oplanerat ett gäng med chokladmaränger.
I går när jag lagade Carbonara så fick jag några äggvitor över.


Ja, och så blir det som det blir när man har den defekten jag har - kan inte slänga nåt.
Vispade alltså ihop en marängsmet och blandade ner choklad (plankat från Monika Ahlbergs Julbok), blev duktigt gott vill jag lova.

Nu får det vara nog för i dag. Ska nu parkera mig i bästa fåtöljen med tv kontrollen nära och kolla på Plura & co samt faktiskt sippa på en Irish Coffee och njuta av julefriden.

Ha det gott kära allehopa och stor kramelikram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar