tisdag 28 december 2010

Red sky at night - sailors delight

Kommer alltså att bli fortsatt fint enligt det gamla sjömansordspråket.
Bara att tacka och ta emot. För fint väder som i dag vill vi ha mer av, 5 grader kallt, vindstilla och en och annan solglimt, mumma.

Mer rött.

Min nya röda fina dunpaj. Tack och lov att Micke är så ihärdig och tjötade på mig tills vi gick ut ur sportaffären med en stor kasse på armen.
Ångrar mig inte en sekund, fast jag sa att "jag klarar mig fint med den gamla jackan" inne på affären. Nu är jag jätteglad och jackan är jättevarm.

Nu rackarns kan kylan komma åter om den vill.

Menyplaneringen inför nyår är i full gång.
Nästan hemma.
Lutar åt en skaldjursentré, en köttig varmrätt och en bärig dessert.
Sista tisdagen detta år, denna Värnlösa barns dag.

Ha en skön kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar