tisdag 14 december 2010

Bob Hansson

Så kom han då äntligen författaren Bob Hansson. Ni som följ mig minns min besvikelse över att han inte kom till Bokens Afton som gick av stapeln en ruggig kväll för en tid sedan.
Men, arrangörerna (tack arrangörerna, proffsigt.) hade så gentilt ordnat så att han kom vid ett senare tillfälle.
Det tillfället var så ikväll.

Och ikväll är jag inte ett dugg besviken.

Vilken man alltså, så underhållande att det inte är klokt. Berättar med en sån inlevelse både om sina böcker och diverse livsanekdoter så man tror man är eller har varit med.
Mitt i allt det roliga och bland alla skratt smög sig så ibland in såna oerhörda klokheter att man för en stund bara stannade upp och tänkte, jamen så är det, varför har jag inte tänkt på det själv?

En mycket rolig, spännande, underfundig och faktiskt lite filosofisk afton som jag kommer att tänka tillbaka på med glädje.
Nu blir det strax ryggläge, ska börja läsa hans senaste bok Vips så blev det liv........

Kramelikram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar