torsdag 30 december 2010

Slutet är nära

Eller, det är bara att acceptera att man får åldersögon.

Var och handlade i dag. När jag handlar så läser jag alltid innehållsdeklarationen på varan, är lite noga med det och köper inget som jag inte anser vara ok.
Så även idag. Men, texten har visst krympt kändes det som och dessutom inte nog med det.
Den mesta texten var skriven med alldeles för tokigt typsnitt och i fel färg.
Jamen hallå, ljus skrift på en ljus förpackning - hur tänkte dom egentligen.
Kanske inte vill att konsumenten ska kunna läsa innehållet? Ja, vad vet jag, knöligt är det i alla fall.
Vi har ju lite vana i vår familj av det här med att använda rätt färg och teckensnitt samt storlek när vi skriver, kanske lite därför också som man reagerar.

Arg blev jag i alla fall, kapitulerade och gick och köpte mig ett par läsglasögon.
Och då jäklar luslästes innehållsdeklarationerna mycket noga och en och annan vara passerade nålsögat och for ned i vagnen.
Glad igen
Så, mina 44 åriga ögon har nu fått sig ett par nya glas att tindra igenom. Har ju sådana tidigare, men då bara hemma i soffan när jag läser. Nu får jag tydligen börja bära med dom överallt.

Slutet ja, nu är det inte mycket kvar av detta nådens år 2010 och hur fort svischade inte det förbi, huva, hinner knappt med. Stopp, stanna ta´t lugnt.........
Stockholmarna med lilla Molly är på väg söderöver. Blir så kul att träffas, längesedan sist. Hundarna kommer bli så glada när snygg Molly kommer, Texas och Tyson älskar att leka och busa med henne.
Vad hon tycker, ja det är en annan historia.
Hon är väl som vi fruntimmer är mest, fräser till och går undan när grabbarna blir för närgångna. Fast dom, som alla killar, fattar sällan galoppen utan fortsätter tjöta.....

Over and out för nu.

3 kommentarer:

  1. Ha ha...det där med 40+synen känner jag igen:)Peter får JÄTTE långa armar när han läser! Men fort går det o snart har väl jag också den....kram på er o ett riktigt Gott Nytt År

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma gulle dig och hälsa Peter att det finns schyssta brillor även till killar (farbröder).
    Gott slut Blötpuss och kram och till er alla.

    SvaraRadera
  3. Vad fin du blev i dina nya läsglas! Jag bär ju mina på näsan för jämnan! Håller med om att det är svårt att läsa innehållsförteckningar (även med glasögon!) och det är störande!
    Ett Gott Nytt År och hälsningar till alla från oss i Kista.
    Kramis
    Eva

    SvaraRadera