fredag 17 december 2010

Ordningen är återställd

Familjen är samlad.

Det är fredag.

Och det innebär såklart.
Efter det så blir det På spåret, och i kväll får jag då äntligen lite hjälp med frågorna i tv soffan. Förra veckan gick det sådär, men i kväll är jag taggad och känner på mig att vi kommer att slå mästarna.

Var med om nåt märkligt idag. Var in på apoteket röda näsan för att köpa några av dom lokala och kanongoda ölen Ängöl  och det gott folk visade sig bli en riktig huggsexa om godsakerna.

Hade tidigare i veckan försökt få tag i några, men det var tomt på hyllan och medarbetaren berättade då att nästa leverans skulle komma på fredag kl 15.00.
Ok, tänkte jag, då köper jag några då. For så in i dag och kom in i butiken en kvart över tre. Möter folk på vägen ut med kassar fyllda av delikatessen i fråga, en del hade även lastat vagnen full av lådor.
Åh, åh tänker jag och hastar in. Tre cases kvar, ja så då är det bara att nypa en snabbt som ögat. Efter mig kommer det en tjej och plockar kundkorgen ganska så full och efter henne ytterligare en kund.
Så, när jag vänder ryggen till och går för att betala står det en stackars låda kvar.
Ja, och den lådan den hamnade hos en farbror som av en slump ställde sig bakom mig i kön.

Fatta, det tog i runda slängar tjugo minuter att sälja slut på en leverans (hur många pallar vet jag ej) öl.
Det måste väl säga en hel del om hur god den är.

Ska nog smutta på en innan tacosen kommer på bordet. = D

Ha en superskön kväll nu kära allehopa.

Kramelikram från grönalund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar