torsdag 9 december 2010

En bakdag

Lider nu mot sitt slut.
Startade lite mjukt i förmiddags med att göra lite konfekt och drog sen igång på allvar.

Dagens skörd blev:
  • Vörtbröd med russin
  • Vörtbröd utan russin
  • Kanelkaka
  • Pepparkakor, lite halvlämpligt eftersom det är pepparkakans dag i dag.
  • Vaniljhorn
  • Syltkakor





Ja sen hanns det inte mer. Men i morgon ska jag kanske hinna göra en chokladkaka med gojibär och lite mer saffransskorpor och sen är julbaket klart på grönalund för i år.

Ja, såklart mer konfekt blir det. Kola, mitt eget julgodis och wienernougat är det som skall röras ihop.

Idag när jag stod och knådade min deg så fick vi finbesök på gården. Har min arbetsbänk precis vid fönstret, så inget undgår mig minsann. Och där helt plötsligt dyker fröken Fasan upp, sådär lagom förvirrad som bara en fasanhöna kan vara. Hon stod där och liksom undrade, Var är du far Fasan?
Sen struttade hon iväg, fortfarande lika förvirrad. Och har hon inte hittat sin far och flock så letar hon väl än.

Recept på valda bakverk kommer i morgon.

Ha det gott, hej so long och kramelikram.

2 kommentarer:

  1. Vilka mumsiga bak!
    Här är jag hemma och myser med valpar..och bakar!Man får passa på innan de blir för stora!
    Far Fasan..är det honom man kallar för Farsan;)
    Kram från Dalom/Nanna

    SvaraRadera
  2. Du är rolig du, men så är det nog. Onkel Farsan?
    Valpmys = ljuvligt. Njut.
    Kram

    SvaraRadera