torsdag 9 december 2010

I höstas

När jag var på bokmässan köpte jag en kokbok (ja, i sanningens namn, blev det många olika böcker), av Monika Ahlberg.

I den boken finns det hur mycket gott som helst. Är nastan så att det bara är att blunda och peka på ett recept och sen ta det, så mycket smaskens är det däri.

Jotack, den kommer bli god. Risken är bara att jag får ta mig en Sverigepromenad för att bli av mad alla godsakerna.

Hursomhelst, har nu gjort ett julgodis därur, en wienernougat, som är vad den heter - underbar.
Monika skriver inledningsvis till receptet att det är hennes godaste godis och lovar vidare att ingen kommer bli besviken.

Jag säger då.
- Monika, du har helt rätt. Bland det godaste jag har ätit och jag blev inte ett dugg besviken. Ett aber finns dock. Har nog gjort den lite tidigt. Kommer inte bli mycket kvar till jul.
En ny favorit har gjort sitt intåg på mitt gottebord, kommer göra den måånga gånger.

Vill du också testa så finns receptet här.

1 kommentar: