onsdag 29 december 2010

Stryka eller inte stryka

Den eviga frågan.

Strykfria kläder - ja, det är en självklarhet hos mig.

Är det mot förmodan något plagg som behöver strykas så får maken ta det. För han har inget emot denna, enligt mig, fantastiskt tråkiga sysselsättning¨som tar sån erbarmligt lång tid.
Men i dag var det strykdags för mig - dukstrykning. För strykfria dukar det har jag inga tyvärr.
Puh, men nu är det klart - årets strykning.
Nu blir det inte mer av den sysselsättningen för mig, i år i alla fall. =)
Roligare med snödans än strykning.

Nu ska jag hoppa i badet och mjuka upp kroppen. Bada lääänge och med mycket olja i vattnet. Är som ett sandpapper i hyn, ett riktigt torrt vinterskinn.
Toodeloo for so long och ha en skön kväll kära allehopa.

1 kommentar:

  1. Jag hatar också att stryka men fylls av en inre tillfredsställelse av att ha riktigt släta skjortor/örngott och vad det nu kan vara.
    Gott slut på dig och de dina!

    SvaraRadera