lördag 4 december 2010

Jag vill åka pulka

Men sonen vill inte följa med. Han stack till en kompis för att lattja i stället, vilket jag misstänker innebär dataspelande.
Har dock inte gett upp utan tänker fortsätta tjöta, än hinner vi till backen, dagen är ju bara påbörjad.
Eller kan man ge sig ut själv i pulkabacken? Blir man sedd som "ful tant" då, om man kommer utan barn? För stora barn, dom vill inte leka. Jag 44 - vill leka. Och inga lånebarn i lämplig ålder har jag heller.
Ja, ja vi får se vad det blir.

Curlingmatte har nu skottat upp fina gångar till pojkarna så dom kan ta sig runt här på gården.
 
Snön är så djup så dom försvinner annars.

Och då kan det gå såhär.

Nu ut fånga denna underbara dag. Ska bara skicka in mitt melodikryss, sen ut mata fåglar och hämta ved och efter det blir det till att ringa och höra om det trots allt inte har uppstått ett pulkabehov hos son med kompis. Hoppas, hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar