onsdag 15 december 2010

Skönhetssömnen - ingen myt - Sverige - UNT.se

Aha, det är därför.


Nu vet jag varför jag ser ut som en skogstamefan och speciellt idag efter att läst halva natten.

Får väl hiva alla mirakelkrämer och försöka satsa på lite sömn istället.

Men egentligen, pandor är fina djur och inte gör det nåt att jag är lik en sån, svart runt ögona och vit i ansiktet.......
Sover inte sådär mycket och faktiskt ganska halvknackigt i vanliga fall, brukar bli en 5-6 timmar. Men i natt blev det nog inte ens det, boken var för bra.

Ibland vågar jag inte ens börja läsa en ny bok, för är den för bra ja, då kan jag inte sluta. Sån har jag alltid varit, vilket kan vara lite kämpigt ibland.
Å ena sidan vill jag läsa och å andra vågar jag inte börja för om boken är bra då kan jag omöjligt sluta läsa bara sådär.

Nu försöker jag läsa när jag inte har nån tid att passa dagen därpå (läs: skola, jobb), blir alltså oftast på helger eller ledigheter.
Men ibland kan jag inte hålla mig utan bara läser och njuter och sen får man ta konsekvenserna.

Ett i-landsproblem jag vet. Men oj, vad jag skulle vilja läsa mer, älskar det.

En gång så sträckläste jag Borta med vinden (ja, syrran jag vet - kärringbok) på en Atlantflygning och pausade bara för att gå på muggen och käka lite.
När vi gick in för landning så slog jag ihop boken och var klar. Mannen bredvid mig började applådera och sa.
- Det var det värsta jag sett, du har läst i 12 timmar, helt otroligt.

Ja, men det tar en stund att plöja igenom en bok på ungefär 1000 sidor.

Och på den vägen är det.

Allt eller inget, på eller av osv osv. Ta ett chips - njet, klämmer påsen, några popcorn - samma sak där, en liten kopp kaffe - fånigt, finns ju muggar, en pilsner - så gott, så det blir gärna två.
Ja, sån är jag.

Trettioen dagar sen han for och i morgon på den trettioandra dagen kommer han hem (en stund). Vem?
Maken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar