lördag 25 december 2010

Julkoma

Juldagen kallas det också för.

Man bara cirkulerar runt och myspyser. Läser lite, vilar lite och snaskar godis.

Vi har också skottat massa snö, så lite motion har det blivit. Det i sin tur betyder att man ju kan äta ännu mera julgodis.
Bilarna är nu äntligen framme, så när nu lusten faller på kan vi ta oss en tur. Nu vill vi inte det, utan stannar här på grönalund och pyser vidare.
Alla är glada och nöjda över gårdagens klappar, hundarna gnager sina julklappsben, William spelar sina spel och Mathilda parfymerar sig i nya dofter.
Maken går omkring (med lite magont) och myser i nya mjukisar, jag i min goa kofta.
Ja, en riktig juldag alltså.

Nu vankas julbord igen och kanske lite sällskapsspel.
I kväll ska jag göra nåt jag aldrig brukar, eller har gjort tidigare. Jag ska kolla på Kungens jultal på tv:n, har fått för mig att han kommer att berätta att han ska bli morfar nämligen.
Får se om jag har rätt eller inte.

God fortsättning kära allehopa, njut och bara var samt ät mycket godis för det tänker jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar