fredag 3 december 2010

Konstig?

Ja, kanske det. Men vi har alla våra egenheter.

Kom att tänka på det i dag, som ju är en fredag och den dagen innebär för mig handduksbyte. En kvarleva från min tid till sjöss och så har det förblivit även till lands alltså.

Fler egenheter/rutiner eller vad man vill kalla det:
  • Jag diskar min disktrasa i ättika en gång i veckan. Blir garanterat bakteriefri och det gillar jag.
  • Stoppar in såväl underkläder som linne/frotte/tallrikar underst i högen när jag plockar in tvätt/disk. Så det blir omlopp på grejerna.
  • Tvättar alltid konservburkens lock innan jag öppnar den. Vill ju inte riskera att få ev smuts i livsmedlet.
  • Återanvänder plastpåsar, ja alltså sköljer och torkar dom.
Familjen driver lite med mig för att jag är som jag är. Men what the heck det bjuder jag på, för sån är ju jag.

Nu ska jag äntligen ta fredag och softa lite. Har kört dottern två gånger till järnvägsstationen, första gången var tåget inställt (så hönsmamma kör hem gullvippan för att vänta, inte kan hon sitta ensam på en sunkig station) men en timme senare så kom hon iväg på sin friarresa.

Fick ett sånt plötsligt och ohyggligt sug efter gorgonzolaost, men det är typ det enda jag inte har hemma. Typiskt. Skulle varit smaskens, ett glas rött och lite ost till "På spåret". Får väl ge mig in i skåpet och gräva fram nåt annat gott då för bil vill jag icke köra mer idag.

Ha en skön kväll nu kära allehopa.

Kramelikram



4 kommentarer:

  1. Sussie jag kan skicka ner nya plastpåsar så du slipper tvätta dina gamla....kram kram (det är såna egenheter som gör att man tycker så mycket om dej!)

    SvaraRadera
  2. Micke!
    Gissa om vi också längtar.

    Tack snälla syster. Då önskar jag 3 och 2 liters, det är den storleken jag använder mest.
    Å du. Jag tycker om dig med, fast du slösar med påsar. Puss&Kram

    SvaraRadera
  3. Du påminner om min mamma :-) Hon sköljde också ur plastpåsarna och hängde på tork, kokade i och för sig disktrasan, men ändå, bytte handdukar till helgen samt bakade en sockekaka på fredagen :-)Stoppar rentvättat underst, det gör faktiskt jag också :-)
    Har varit sjuk men är nu på g igen!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera