onsdag 2 april 2014

Allt möjligt

Man har många olika intressen.
Typ.

Såsom, bland annat, hundar och parning.
Hundar för att, . . .  ja jag är bara tokkär i mina hundungar.
Parning för att få många nya små fina hundungar, så att fler kan få möjlighet att njuta av dessa ljuvliga  krabater.


Turligt nog har jag också gullvippan hemma då hon tentaskriver (sexologi, fast för folk då) och då hjälper hon såklart sin ömma moder med att hålla Texas så matte kan fota.
Ja, man bör hålla i dom så inte dom gör sig illa eftersom hanen sväller och sitter fast och man vill såklart inte att nån av hundarna ska skada sig vid en eventuell situation.
Men i går gick allt finemang, man skulle nästan kunna citera Magnus Uggla . . . .fyra sekunder, underbart är kort . . . .

Proffspararen Texas.


När denna dära underbara åkt hem kunde så Tyson också få komma ut på grönbete.

Och, så där såg det ut resten av dan.
Nosarna i marken och sniffa löptik.
Mmmmmmmm
Totalt uppslukade och kokkobello resten av dygnet, faktiskt lite i dag med.
Väl inomhus krafsas det bara på ytterdörren och dom vill ut, ut på tjejjakt.


I dag har det varit fokus på andra intressen.
Bakade några Madelenes och tina upp en vetebulleblomma också satte vi oss i växthuset där vi tog en gofika i värmen innan växthuset skulle vaskas ur och snyggas till inför kommande säsong.


Tänk att kaffet smakar så mycket bättre ute.
Ja, halvute i alla fall - det känns som ute ju, eftersom det är glas överallt runtomkring.


När vi var färdigkaffade, fick doggsen gå in när själva skurandet tog vid eftersom jag inte ville ränna runt och hålla styr på tjejgalningarna.
Bäst jag håller på att vaska ned så hör jag ett himla skällande och en lätt duns därpå.


Jamen, har dom inte lyckats forcera kattluckan i dörren och tagit sig ut.
Texas och Tyson - dom vilda OCH pilska pojkarna.
Vill ut, ska ut, kan själv.
Där kom dom och där stod jag, inte bara med lång näsa, nä för nu var hakan bröstlång också.
Alltså, luckan var igensatt och full med isolering - men det hindrade inte dessa gossar.
Teamwork, den ena har muskler den andra är smart.
Gårdshundar.
Hå hå ja ja.

Vaskade klart med pojkarna ute, men inplockningen av alla pryttlar tar jag i morgon d¨å tiden litegrann försvann för mig.
Hade ett par degar som också skulle sättas ju.


En överraskning med posten i dag.
Krämer av olika modell som undertecknad fick, helt gratis.
Dom ska enligt förpackningen skänka ungdomlig lyster åt hyn.
Ja jeflars, tänk om.


Tänk om jag blir så rackarns snygg att jag blir shanghajad dänna borta i drömfabriken.
Ohhhhhhhhiiii.

Äh, sååå, mycket kräm finns änna inte.

Slö och seg efter kvällspromewalk med doggsen i läbbiga skogen, sen skjutsat dotter in på stan.
Nu, en kopp av nåt slag innan sovning.

Tjingeling och kramelikram på er alla och tack för titten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar