onsdag 10 december 2014

Unpredictable Shipping

Helgen som gick hade vi jul i vårt hus då en del av familjen skulle fara till Kina över just jul.
Dottern kom hemskumpandes på det för kvällen förenade tåget sent om fredagsaftonen med ett brännvinskrus om halsen.
Nä, jag bara skoja, hon hade en massagebänk under armen för att kunna ge modren en omgång.
Det skulle alltså bli en lille julhelg i familjens sköte.

Lördag far vi hela glada klanen över på ön för att bevista en julemarknad på slottet. 
Ganska bra, men inte full pott får den julmarknaden och dom poäng som skrapades ihop är "miljöpoäng" - jamenar, vem kan motstå en härlig historisk slottsmiljö.
Inte jag i alla fall.
Så, efter att ha köpt - ingentingen, så far vi in till den lilla mysiga köpingen mitt på ön för att värma våra slottskalla kroppar.


Kaffe, lussebulle och räkmacka fick det bli, laget runt.

Det mörknar tidigt och på seneftermiddan börjar vi tuffa hemöver via den mysiga herrgården på höger sida av 136:an där jag beställt lite julemat då jag dessvärre inte hunnit laga nåt julbord själv.


Hemma, dukar v,i lyssnar på julmusik och umgås under tiden som vi lägger upp och fixar maten.
Sen, äter och dricker vi lääänge.
Julbordsmätta orkar vi sen inget annat än bara slöa resten av aftonen.


Söndag - tipspromenad, massage, packning, söndagsmiddag och 
KONTRAORDER.

Ingen avfärd till Kina i morgon måndag.
Båt försenad på Filippinerna - det blåser.
Blev avfärd till Gbg istället för både dotter och make, den ena på söndag och den andra på måndag.

Förvånad? Nix, inte ett dugg.
Det kallas shipping.

Jorå, det blir Kina - en annan dag.


Så ska jag be att få presentera dessa fina djur jag träffade på hemma hos B i går, visst är dom vackra.
Herr Salamander No Name och Bertil den lilla sköldpaddan.
Dagens roliga samtal kom från dottern som glatt meddelade att hon kommit in på en kurs på Göteborgs Universitet efter jul.
Gläder mig oerhört att hon gör allt hon vill och att hon finner lust i lärandet, ja minus att hon är trettiofem mil bort.

Det var det det.
Tjingelingen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar