fredag 9 mars 2012

The Bitch is back


Deppat, tjurat och klurat klart för denna gång.

Och baske mig om jag inte tror det är lite bra med såna däringa pestiga dagar också.
Jo, för annars sätter man ju inte värde på de bra dagarna.

Eller?

Nu är det bara att ta nya och friska tag - eller för att citera farfar (en för övrigt mycket klok man).
"Stå upp och gilla läget"

Statusen för dagen är således på uppgående, såklart kanske när man klarat av en pestvecka och har en helg framför sig.
Sådär vanligt fredagstrött efter några nätter och minimalt med sömn på fredags dagen, just för att försöka få en hyfsat normal helg.
Kan ju liksom inte vila middag, då går ju hela helgen åt pipan.....

En som kan njuta av stunden dock, det är Tyson det.

Bara kolla så skönt han har det.... för att ögonblicket senare bara rusa upp till matskålen då han hör att jag tar upp den.
På eller av.

Fick i dag mina fina väskor jag beställat av Lisa, en kompis till Mathilda, hon och några andra flickor gör dom allra finaste, eller kanske annorlunda tygkassar, jag bara älskar dom och dess roliga tryck.
Tänk vad dom kan dessa goa fina esteter.


Lite av min, kanske dalahumor, som gör att jag är så förtjust i dom.
(Eller vad säger ni dalingar, visst är dom underbara?)

Ja, det var väl det hela för nu.
Jo, åsså för kännedom.
Baklusten är tillbaka.
Mina nätter på det lilla Bageriet med den höga kvaliten gör att man ånyo tror på yrket.

Och på teven är det (som vanligt, trots det enorma kanalutbudet) inte mycket att se.

Får bli god natt, tjingeling & kramelikram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar