måndag 12 mars 2012

Det var behövligt


Baravarahelg plus en massa skratt och god mat.

Så skulle vi om söndagen avsluta med en bio innan jag satte mig på tåget för färd hemöver.

Biljetter bokades och betalades.

Glada i hågen tar vi vagnen ner downtown, strosar in på biografen och hämtar ut biljetterna i biomaten. Köper lite godsaker och traskar förväntansfulla till "gaten" in mot salongerna.
Biljetterna överlämnas till vaktmästaren och...........

Harkel, harkel hmmm.. från vaktmästarhalsen hörs.

- Jaaaa, den  här filmen går inte här just nu den går på Biopalatset, här går den först om nittio minuter.

Ridå alltså.
Vi hade bokat till rätt film men åkt till fel biograf.

Där står vi nu på Bergakungen med biljetter och förplägnad - men minus film.

Och nu börjar den........ (och vi hann inte ta en annan film då mitt tåg skulle gå, typ då)

Ja, ja, you can´t win em all.

Fick en promenad i det tokvackra vårvädret i stället, så inget ont som inte........

Åsså tåg igen och läsning.

Ohh i love it.

Tänk fyra timmars oavbruten läsning, endast avbruten för lite messande och feudande - himmelrike för en sån som mig.

Och det vackra vädret fanns även på östkusten.

Så soligt, varmt och skönt.

Nu struntar jag i alla meteorologiska definitioner.

Det spritter i kroppen för sautan så den måste vara här nu.

VÅREN

I en trädgård nära mig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar