onsdag 11 april 2012

Chop, chop

Hujedamej va tiden går, redan onsdag.

Dalingarna for i måndags, (som  ju var en söndag),ja inte alla för vi har Alvin kvar hänna hemma då föräldrar och broder är i Krakow och förlustar sig.

Helgen försvann i ett nafs och den var så himla najs så det är inte klokt. Det enda halvtråkiga var vädret, men jag säger som indiern på vårt hotell i London.
-"What can dooooooo"

Nä ingenting, bara gilla läget och stå ut.

Stod ut med kylan i huset gjorde vi under dagarna och kvällstid så åt, drack och skrattade vi så det stod härliga till.
Det var historieberättanden och sällskapspel kvällarna långa.

Varm det bkev man således per automatik av alla fina människor och kärleken som fanns ikring oss.

Och snyggt blev det också, ja rackarns.

Nu är det bara "finliret" kvar.
Fönsterfoder ute och inne samt fönsterbrädor och kanske lite annat pyssel.

Micke har semester (ja, eller vad man ska kalla det) och är hemma och pular med detta dom här dagarna.

Å i går fyllde gullvippan nitton år, så det var tårta och lite kamratumgåsning då också.

Jobb på "det jääääätttegamla kafeét" sedan i går och fyra veckor framåt för mig, här finns det inte tid för ledighet minsann.


En skön kvällspromenad i den vackra vårkvällen passade vi på att ta oss, Micke och jag, då vi lämnat Alvin och William på bion för ett påsklovsäventyr i 3D.

Och nu finally, kvällning.

En god kopp och lite dialektmysterier, sen beger jag mig långt upp i landet, till Kiruna med hjälp av Åsa Larsson.
Tvi vale, så bra den är min bok, vill läsa allt, men vill inte att den tar slut......, tufft läge va.

Tjingeling på er alla och Kramelikramen.

Några bilder från vår tur upp på slottet i påskas, en ruggigt bra guide förde oss runt och berättade hårsesande historier, många helt nya för oss "gamla" slottsbesökare.









1 kommentar:

  1. Hälsa Mathilda och gratta i efterskott! Kramar Eva K

    SvaraRadera