lördag 14 april 2012

En sån där bra dag

Lördag

Efter att ha satt Alvin på bussen för färd hemöver fortsatte vi mot byggvaruhuset och köpte plank.
Hem och koppla doggsen och sen ut på promenad och  melodikryssande.
Jäpp, numer kan undertecknad minsann få det bästa av världar (i detta fallet lördagsförmiddagarna) och det tack vare melodikryssappen jag installerat.
Nice tycker hon som för inte så längesedan var en riktig motståndare mot "di smarta telefonerna och appar", men man är inte sämre än att man kan ändra sig.

Hemma igen blev det morgontidningsläsning, kaffedrickning och väskpackning.

Mathilda och jag ger oss så av mot staden och utnyttjandet av gullvippans present till den ömme modern  - floating.

Och jag säger så här jag.
Fy hunnan vad skönt, har du möjlighet att testa så gör det.

Så himla avslappnande och skönt att det inte med ord går att beskriva, lite som en utanpåkroppenupplevelse.

Tyngdlös i kropp och tanke och framför ögonen ungefär som att titta i ett kalejdoskop, tankarna virvlar och, ja man bara är för en stund.
(Att jag sen passade på att planera M:s studentmeny, det är en annan femma. Och ja jag vet att jag är ett kontrollfreak)
I det här "ägget" låg vi.
Salt är bra för kroppen, känns.

Under tiden ägnade sig Micke åt ett annat sätt att trötta ut kroppen, löpning två mil och fyra kilometer, huvva, ja ni läste rätt 2.4 mil.
Min kära maratonman.

Å i halvtid hann jag läsa ut min bok.
Ledsamt men vad gör man, vill läsa samtidigt som jag inte vill.
Och, den var ruggigt bra från pärm till pärm, läs.
Nu kan jag börja gräva i kassen med böcker jag fick av kära svägerskan.
Åhh, vad kul.
Vilken ska jag välja......
Gustavs grabb
Två soldater
Min far hade en dröm
eller...
Kärt "bekymmer".

Nu, på önskemål från bla maratonmannen, vankas det proteiner.
Kött i stora lass och bara för att i dag är i dag och vi har varandra så blir det en smaskig oxfilé med helstekt färskpotatis rödvinssås och en stoooor kanongod sallad innehållande rucola, soltorkad tomat, mango, pinjenötter, pecorino, färsk basilika.

Kramelikram å trevlig lördagskväll på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar