tisdag 17 april 2012

I have a dream

Ja egentligen har jag många, men det är en annan historia.

Förutom drömmar så har jag fönster - många fönster.

Samt fönserramar och ett par halvglasade dörrar.

Mmmm, nu anar ni nog vart jag vill komma.


Jag drömmer om ett egenhändigt byggt växthus/uterum/orangeri -  ja kärt barn har många namn.

För fy sautan så snyggt det är med "fönsterväxthus".

Vet att jag har ett redan, men det är inte så stort och dessutom är det i aluminium. 
Sen är ju en tvårummare är aldrig fel i odlingssammanhang.

Och tänk så mysigt att duka upp ett mindre långbord däri och bjuda till kräftskiva en ljummen augustiafton.

Ja nu har jag fönstren och engagemanget, färg, murbruk och övrigt materiel det kan jag fixa.
Saknas alltså bara nån som är klurig och konstnärlig.

Jamen KOMPIS, kom hit då, så ska vi rita växthus.

Behöver inte va så himla märkvärdigt ju, typ nåt sånt här.


Okej, kan tänka mig ett plasttak och kanske, men bara kanske, ett vägghängt.

Nu ska jag ta mig en svängom med dustbustern och drömma om pelargonerna jag ska odla i mitt nya växthus.
Sen nockar vi av för i dag.
Kramelikram på er kära allehopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar