tisdag 16 oktober 2012

Klart sevärd

Filmen Carnage, som filmklubben visade i går kväll var inte det bästa jag sett men helt ok.
Säger såhär jag.
Skulle inte vilja ha den osedd, men tänker inre rusa och hyra hem den.

Några småskratt fick jag ur mig och även en del leenden krusade min mun men nått gapflabb kom aldrig, vilket jag hade hoppats då det skulle vara en komedi.

Nu har vi alla olika typer av humor och min är väl lite speciell, lite åt det morbida/svarta/ekivoka hållet och jag är mycket svårflirtad vad gäller humor.

Filmen tenderade att få lite drag av Bergman och "Scener ur ett äktenskap" fast liiite roligare såklart, men lite ditåt om ni förstår vad jag menar.

Äkta par och deras relationer, sidor hos varann visas som de inte kände till om varann osv osv.

Kanonbra skådespelare (bla Kate Winslet och Jodie Foster, som jag gillar mycket) och bra regi gjorde dock  att jag ger filmen
 (av fem möjliga)
 
Och dagen har varit helt ok den med, promenerat, jobbat, kockat, stressat, tränat, mer promenering och så sent om sider lite slappning.
 
Under avdelningen schysst stoppar jag i dag in DN, dom ringde och hörde om vi ville fortsätta vår helgprenumeration.
Svarade då att det kunde jag tänka mig om dom skärper till sig och också levererar som utlovat (fick inte tidningen i fredags).
Hon, nappar såklart direkt och ger oss fria nummer oktober månad ut och sen börjar vi pynta först i november.
Sånt gillar jag, snabbt agerande till kundens favör.
Klart man stannar kvar.
 
Och under fliken angenäma och smickrande förfrågningar kan man idag stoppa förfrågan om vi (Sydfartare) vill börja blogga i länets största tidning.
 
Mumma för egot det.
 
Inga beslut tagna, i´ll keep you posted.
 
Det var det hele för nu kära allehopa.
 
Tjingelingen.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar