onsdag 10 oktober 2012

En bra dag, typ nu händer det grejer.

Som blev helt annorlunda än jag trodde den skulle bli i morse när jag vaknade.

Inget lönearbete, så dagen skulle tillbringas till stor del hemma med hemmasysslor som tex att tvätta och jaga dammråttor.

En tid hos frissan och ett bodybalancepass samt en kvällsföreläsning fanns inprogrammerat mellan dammjakten och hängning/vikning av tvätt.

Skulle bli lite annat under dan....

Sitter hos frissan och har telefonen på ljudlöst och iofs hade kanske inte hört den ialla fall då man oftast babblar på rätt bra när man sitter där och blir ompysslad.
Tar så upp den för att fylla på parkeringstiden via sms och ser då att jag har en himla massa missade samtal.
Snart klar som jag är, så väntar jag med att ringa upp tills jag kommit ut och in i bilen.
Det är kollegan som försökt få tag i mig.

Radion har ringt och vill ha in oss på en intervjuv i morgon.
Ska vi!!??

Ok agera, vi måste träffas.

Far så till det lilla kontoret på stan och där snackar vi oss så samman.

Det slutar med att vi får kontakta den ena (och största) lokaltidningen för att tidigarelägga den intervjun, då vi lovat dom nån form av "exclusive".

Hem en runda och fixa middag som bara ska kunna värmas till aftonen.

Så tillbaka in på stan och det lilla kontoret där vi stolpar upp vad vi vill ha sagt och fixar det sista med faktabladet vi tidigare satt i ordning.

Så in på tidningen och intervjun.
Och bra gick det, rackarns också.

Ja, sen hem och värma på tidigarenämnda middag, ätning och umgåsning med barnen.

Dags för föreläsning.
En ruskigt bra sådan som handlade om tankens makt och mental träning.
Vad man kan saker egentligen och vad stark tanken är, lärde mig massor i kväll.
Men jag känner att det liksom måste landa och jag kan inte riktigt återge det verbalt, kan bara säga att det var kanon.
Att träna knoppen är minst lika viktigt som att träna kroppen.
Basta.

Euforisk efter en bra dag som blev långt mycket bättre än jag kunnat tro i morse (trots missad kroppsträning) kan jag nu lägga mig med en positiv känsla och tänka på morgondagen som kommer att bli minst lika bra.

Jag förstår att ni är nyfikna vad vi ska prata om i tidning och radio och bara lugn gott folk, ni ska få veta.
I morgon efter radiobesöket ska jag välan kunna lägga ut en länk till programmet vi ska medverka i, så till dess får ni hia er.

Tjingeling och kramelikram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar