onsdag 31 oktober 2012

Ted

William, Axel och jag på ovannämnda film i afton.

Nu gick vi inte direkt tillsammans för, så här va det.

Höstlov för trettonåringarna och alltså kan vardagskvällarna ägnas helt åt fria aktiviteter och då bestämde dom sig för att gå på en bio i afton.

Den ömme modern fick uppdraget att fixa biljetter och det gjorde hon och med sådan bravur att hon råkade boka en till sig själv med.

(Kände för lite flabb helt enkelt och då jag är inne i en period av biogående så är det liksom bara att smida då det berömda järnet fortfarande är varmt)

Om pojkarna blev glada över sällskapet?

Tror jag låter det svaret förbli blankt......

Man får boka, betala och skjutsa, men man för allt i världen INTE gå med två trettonåriga killar in på bion.
Det förstår ni ju själva, man är ju bara så himla fel, också skrattar man ALLTID på fel ställen och åt fel saker.

Alltså tog jag mig i skydd av mörkret och utmed väggarna uppåt i salongen, högst upp och längst ut - på undantaget där satt jag och faktum är att jag satt kungligt bra också eftersom jag inte hade nån vare sig framför eller till höger om mig. :-)

Pojkarna, dom satt typ längst ner en fem, sex rader ifrån mig och vi kunde på varsina håll nu njuta av filmen.

Och skrattade gjorde vi, inte bara boysen och jag, utan hela salongen skrattade åt den  underbältet pubertala humorn som filmen var uppgyggd av.

Enkel och träffsäker, stundom lite pinsam, massvis av runda och grova ord men fruktansvärt underhållande och för en gångs skull skrattade jag inte på fel ställe, åt fel saker och för högt, nä för vi skrattade precis lika mycket, tonåringar och överåringar och tom tillsammans i bilen på hemväg.

En annars bra dag att lägga till handlingarna där min jakt på bänkskiva har nu lett mig till Beijers där jag tror jag kan få loss en på skapligt kort tid (2-3v istället för 4-6 som det var på ett annat ställe).

Det jag ska klura på över natten är trä eller stenlaminat - val, ständigt dessa val.

Kramelikram på er kära allehopa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar