tisdag 30 oktober 2012

Aha

Det är därför jag känner mig lite kokobello.

Fullmåne och jag är ingen hundraprocentig kombo, blir alltid lite kringkring och allmänt småtjurig vid dessa tillfällen.

Och då jag känt mig märklig hela dan fick jag förklaringen i afton alltså.


Kringkring blir jag te och känna mig också när jag letar bänkskiva till köksön som ska byggas i nästa väcka.
Hur svårt kan det vara.....
Nja, finns ju en förfärlig massa, både i färg material och pris.
Att vi dessutom ska ha en som inte stämmer med gängse mått, ja det gör inte att man kliar sig mindre i huvet direkt om man säger så.

En dag i morgon också.

Tidig kväll på grönalund.

En styck trött tonåring som lanat ett dygn och ligger således ett dygn efter med sömnen.
En styck högskolestudent som läser å läser å läser å sen tränar å tränar å ...
En styck hundpappa som skäller och jagar cyklister, snickare, synkonsulenter, och annat löst folk som korsar hans väg eller beträder hans tomt.
En styck hundunge som gör exakt som hundpappa, plus att han tagit på sin lott här i livet att hårdvakta tuttan, nåde den  som närmar sig.
En styck 30++ are som gäspar å gäspar, tänker å tänker och som för att toppa, testade att boxas på dagens träning (kanonkul & jobbigt).

Go natt på er kära allehopa, nu ska jag drömma om mitt (ok, resten av familjens också) kommande jättesnygga kök.

Kommer bli såå bra.
Som jag kommer kunna baka och laga och massa plats att ställa plåtar och fat och sen kan jag ....

Oj då, hondar tala mat och jag tala catering.
Hmmm, tål att tänkas på minsann.

Nå, nu ska jag sluta svamla, märks jag är trött och kokobello (dumma måne).


Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar