söndag 7 oktober 2012

Loj & skön dag

Ligger och lyssnar på Micke som, trots att han försöker vara tyst som en mus, hörs när han rumsterar om och städslar sig inför sin avresa till Odense.

Slumrar och somnar så om och vaknar tre timmar senare, himmel klockan är nio och jag som tänkt komma upp "i tid", vilket jag alltså inte gjorde.

Hade ju ingen tid att passa eller så, men jag gillar att komma upp och gå och skrota länge om morgonen, läsa, dricka kaffe och läsa lite mer, kanske korsorda  och ja helt enkelt ta det mycket lugnt och njuta av söndagsmorgonen.

Nu gjorde jag allt det ändå...... (fast jag fick fuska lite med DN, hoppade sportbilagan :-))

Förmiddagskaffe sedan med Bonita och Daniel som stannade till på övningskörningsrundan, mycket trevligt.

Lite pelargonplock och middagslagning och sedan bara skrek vädret på oss.

Utflykt fick det bli lite hastigt och lustigt, en termos med varm saft och lite frukt i en påse också gav vi oss av.

En skön promenad på ett lite blåsigt men kalasskönt Stensö där vi gick ut till Vasastenen och travade ut på bryggan där vi satte oss att lapa sol och dricka vår varma hemmagjorda apelsinsaft.

Mums för själen.

Dagen avslutades med mer själslig näring - skumbad och läsning.


Lite bilder från dagen

 
Njutning


 
Så vackert


 
Dom pjucken, dom har gått långt dom.

 
Mysigt.

 
Smaskens
 
 
Men allt har inte varit trevligt, puttenuttigt och bra.
Dagens medhavda äpplen, lite sådär hårda, saftiga och syrliga och rent livsfarliga.
Bet av en bit av en kindtand (en gammal lagat fuling, men ändå....)
Frukt är inte bara godis, det är lika farligt för tandhälsan som vanligt snask visade det sig.
 
Måndag inleds således med ett samtal till min tandläkare.
 
Ja, ja, man får tänka på sysselsättningen.
 
Kramelikram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar